Disney+ Belgium

Voor de lancering voor Dinsey+ in België was Disney BE samen met Pure Communications op zoek naar een creatieve manier om hun product launch aan te kondigen.

Het plan was ambitieus maar uitdagend: 5 muren, 5 steden, 1 maand voorbereiding. Zo gingen we aan de slag voor steden Gent, Antwerpen, Brussel, Charleroi en Leudelange (LXMB)

Samen met hen gingen we op zoek naar een raster aan getalenteerde artiesten om hun verhaal te vertellen. We vonden inspiratie in de verschillende franchises die Disney graag aan België had voorgesteld: The Imagineering Story, The Mandalorian, Forky Asks A Question en Marvel’s Hero Project.

Ver moesten we niet zoeken als het aankwam op talent. Wallin’ bouwde over de jaren hechte relaties met enkele van België ’s beste artiesten. Zo konden we beroep doen op Kitsune Jolene, SMOK, Artoon, David Soner en Cee Pil.

Als eerste was Cee Pil aan de beurt met zijn muur aan de Nieuwe graanmarkt in Brussel. De man van een 1000 texturen en dieren. Hij zou inspiratie vinden in ‘The Imagineering Story’. De serie is gericht op de geschiedenis en het ontstaan van de Disney-themaparken en attracties over de hele wereld.

Op hetzelfde moment ging ook Toon van Ishoven aan de slag op de Leopoldplaats in Antwerpen. Hij ging aan de slag binnen het Star Wars universum met ‘The Mandalorian’.

Hier schilderde hij de virale sensatie Baby Yoda met zijn beschermer The Mandalorian. Door middel van een trompe l’oeil effect keken ze samen een maand lang naar hoe passanten passeerde.

Als derde schoot Antwerpse reus SMOK uit de startblokken aan de Boulevard Solvay te Charleroi. Als thema zou het de eeuwig nieuwsgierige presentator van de show ‘Forky Asks a Question’ schilderen.

Voor de vierde muur traden we buiten onze landsgrenzen naar Leudelange, Luxemburg. Hier gaf artiest David Soner zijn interpretatie van een van de iconische beelden van de serie ‘The Mandalorian’.

Het project afsluiten deden we aan de Sint-Pietersnieuwstraat in Gent, met niemand minder dan Kitsune Jolene. Zij vond inspiratie binnen de serie van ‘Marvel’s Hero Project’. Hier vond ze het verhaal van de jonge changemaker Astonishing Austin. Deze startte een publieke moestuin waarmee hij een groot deel van zijn buurt te eten gaf.

Het project geeft goed weer hoe street art gebruikt kan worden in een promotiecampagne van een nieuw product. De werken worden dagelijks door honderden passanten gezien en zelfs tijdens de productie van alle murals kwamen er veel vragen op de artiesten af. De onthulling werd tegelijkertijd bekend gemaakt aan de pers, die het nieuws in een mum van tijd verspreidde over heel België. Niet veel later konden alle Belgen zich abonneren op Disney +.

Heeft u een promotiecampagne ontwikkeld en bent op zoek naar een partner voor de uitvoering? Wallin’ kijkt samen met u hoe we deze campagne kunnen versterken met Street Art van A-Z. Creatief zijn is onze sterkte en vaak wat een bedrijf nodig heeft om een campagne viraal te laten gaan.

ANTWERP TOON VAN ISHOVEN THE MANDALORIAN 2
GENT KITSUNE JOLENE MARVEL HERO PROJECT 1
LUXEMBURG DAVID SONER THE MANDALORIAN
CHARLEROI SMOK FORKY ASKS A QUESTION
BRUSSELS CEE PIL THE IMAGINEERING STORY 3 LOW
Wallin

Revitalizing walls with art

Contact us now and find out how

Contact us

Deze website maakt gebruik van cookies om ervoor te zorgen dat u de beste surfervaring op onze website krijgt. Meer info